Raport z analizy

Projekty przekształceń w organizacji pracy są konsekwencją szczegółowego postępowania badawczego prowadzonego pośrodku komórek organizacyjnych biura. Wyniki prac pod postacią raportu powinny z z perspektywy rozplanowywania obejmować, jak pisze Mikołajczyk (1994) następujące specjalistyczne zagadnienia:

ustalenie zracjonalizowanych sposobów powstawania, przetwarzania, magazynowania i przekazywania treści z uwzględnieniem postępu technicznego, wprowadzenia komputeryzacji i sprzętu organizacyjno - technicznego,

ustalenie sposobu i możliwości komunikowania pośrodku oraz na zewnątrz biura, wprowadzenie nowoczesnych środków technicznych,

przeobrażenia w branży obiegu faktów, z unowocześnieniem sposobu ich przemieszczania,

zaprojektowanie struktury formularzy takich dokumentów, celem formularzy jest minimalizacja pracy wykonywanej poprzez "sprawcę" oraz pracy wykonywanej poprzez "użytkownika" treści,

właściwe rozmieszczenie komórek oraz stanowisk pracy we wnętrzach biurowych z z perspektywy racjonalnego przebiegu procesów pracy oraz przyjętych sposobów komunikowania,

poprawa warunków materialnego środowiska pracy oraz oprzyrządowanie stanowisk w meble, zgodne z zaleceniami ergonomii.

Sukces projektu organizacji pracy biurowej zależy

Uwzględnienie wymienionych kwestii stanowi podstawę do wytwarzania idei reorganizacji pracy biurowej i jest fundamentem do przemian organizacyjnych usługowych jednostek gospodarczych. Sukces projektu organizacji pracy biurowej zależy od ustalenia wydajności usprawnienia nie jedynie pracy poszczególnych pozycji, ale i funkcjonowania całej organizacji jako całości.

<<<  

[1]  

[2]  

[3]  

[4]